Începe să fie din ce în ce mai sigur faptul că la
Iată că zvonuri recente dau ca foarte probabil un viitor model bazat pe actuala platformă a lui Ford Fiesta, care ar putea fi chiar un Fusion adaptat pieţelor emergente. Ford Fusion este un Fiesta mai înalt şi mai urât, la nivelul designului fiind un fel de mixtură între actuala Fiesta şi utilitara Ford Transit Connect.
Pe piaţa noastră, Fusion s-a vândut mult mai slab decât Fiesta în 2007 (1.836 unităţi faţă de 6.793 în cazul lui Fiesta), dar peste aşteptările dealerilor – fiind ajutat, ce-i drept, şi de comenzi de flote din partea unor firme mari. Începutul de 2008, însă, înregistrează vânzări foarte modeste în primele două luni: doar 279 unităţi Ford Fusion faţă de 1.012 Fiesta sau 1.467 Focus.
Ford Fusion oferă, în momentul de faţă, un portbagaj de 337 de litri, cam la acelaşi nivel cu Dacia Sandero – faţă de care este la fel de lung: 4,02 metri. Însă modelul piteştean este avantajat de designul mai reuşit, iar preţul actual al unui Fusion porneşte de la aproape 9.500 euro (fără TVA), valoare la care Dacia Sandero este oferită în echiparea de vârf, după cum au anunţat oficialii Dacia. Chiar şi în condiţiile în care Fusion ar urma să fie produs la Craiova din 2010, handicapul faţă de Dacia Sandero ar fi atât de ordin estetic, cât şi în ce priveşte vechimea platformei tehnice.
Însă Fusion ar avea potenţial într-o versiune break, mai ales pentru pieţele emergente. Mai trebuie avut în vedere că trendul breakurilor bazate pe modele de clasă mică începe să ia avânt (vezi Peugeot 207 SW sau Skoda Fabia Break), iar Dacia Logan MCV oferă un raport imbatabil preţ/spaţiu interior.
Pentru un eventual Ford Fusion break nu ar conta aşa de mult designul, iar simpla alungire cu 10 centimetri a consolei spate ar putea oferi un portbagaj de aproape 500 de litri. Este adevărat, mai mic decât valoarea pantagruelică de 700 de litri a lui Logan MCV, însă lungimea totală ar fi mult sub 4,5 metri (cât are breakul autohton), iar preţul ar putea fi păstrat la o valoare acceptabilă.
În plus, pe platforma lui Ford Fusion ar putea fi conceput un crossover de categorie mică – deşi recent a apărut un model de acest fel bazat pe fratele mai mic, Ford Fiesta Crossroad (dar doar cu "look" offroad, în stilul lui VW CrossPolo sau Citroen C3 XTR). Un astfel de Fusion crossroad ar putea concura direct şi, poate, cu mai mult succes un model omonim bazat pe Dacia Sandero.
În concluzie, pentru fabrica Ford de la Craiova nu vor exista planuri măreţe în următorii ani, urmând ca aici să se fabrice maşini pragmatice – startul fiind dat de Ford Transit Connect. Dacă greva de la Dacia va fi rezolvată curând şi nu vor mai apărea probleme pe viitor, s-ar putea ca, în câţiva ani, fabrica românească Ford să înceapă să producă şi modele mai… europene, cum ar fi Focus sau Mondeo.
Însă cel mai important este ca această fabrică să aibă un viitor, chiar dacă asta înseamnă doar producţia de autoutilitare şi modele ieftine pentru pieţele emergente.